Sommaren - O9

Klockan är bara barnet och mörkret har redan lägrat sig över den tysta staden. Sitter vid mitt stökiga , lilla skrivbord och tänker på hur fort sommaren har gått. För bara några veckor sedan  stod den heta solen högt upp på himelen och värmde männiksorna som sprang barfota på det gröna gräset. Fåglarnas kvitter fyllde alltid mina tysta mornar och de varma vinderna som svepte över mig fick mitt hår att fladdra till i det härliga, varma sommarvädret. Men nu är det över. Ja, sommaren har redan börjat lida mot sitt slut. Men måste erkänna att det här sommarlovet  har vart mitt bästa hittils! jag blev ögonblickligen olyckligt kär i allt jag gjorde och i varje kompis jag träffade! Fick chansen att lära känna riktiga nya härliga människor och dessutom har jag också lärt känna mig själv och fått en bättre kontakt med min lilla syster vilket jag är oerört tacksam över! haha jag blir skrämd över hur fort sommaren har gått och därför bör man ta vara på tiden och umgås med sina nära och kära :) och i år kändes det som att jag verkligen gjorde det! :) ska försöka beskriva mitt sommarlov i korta drag!

I början av sommarlovet åkte vi till Kroatien med symphonin. När vi väl kom innanför Kroatiens gränser, möttes  vi av den heta värmen och den fina stranden. Japp, Rabac tog emot oss med öppna armar och pressade oss mot sin svettiga barm. Hahah vi hade knappt hunnit plantera våra ömma fötter på kroatisk jord innan vi fick hjälpa till att bära och flytta de tunga slaginstrumenten till hotellet. Hur som helst fick vi till några spelningar i den fina lilla staden och det gick bättre än väntat :) Som tur delade jag rum med min underbara bästis :) men hon hade för stora krav på mig!:( Hon förväntade sig att jag skulle vakna tidigt varje dag! Ibland sparkade hon ner mej från sängen för att jag skulle vakna! O de gångerna jag lyckades ta mig tidigt upp ur sängen råkade  bli de perfekta dagarna! Redan runt 8 slaget var vi på standen och njöt av solens värme. Vi simmade i det blågröna vackra havet och vi spenderade de mysiga kvällarna på stan :) Åkte också till en ö :) Sen gjorde vi inte mycket mer än att njuta av det härliga vädret och utsikten :D

Grönan med Matilda, Simon och Micke :D Det var jätte kul! Vi åkte Insane !!!! sjukt kul och läskigt!!!  o så lyckades jag få med Matilda och åka frittfall!! Läskigaste karusellen som existerar!!! haha rent fysiskt var frittfall det närmaste man kom himmelriket på jorden. Ändå känndes det som att ta en rulltrapppa rakt upp till  helvetet när vi lämnade jorden och började stiga i rikting mot himlen. När vi väl satte oss i karusellen kände jag hur mitt hjärta började slå allt snabbare. Min puls steg  i takt med karusellen. Några sekunder efter förtvinade Gröna Lund  och det var då jag insåg att vi befann oss 80 meter över land!!!Matilda grät!!! hahaha var på väg att gråta själv! Men jag höll Mig! Hade redan gråtit när vi åkte Insane ..ville inte gråta igen! xD När vi helt ovänad åkte ner i super duper snabb fart passerade mitt liv i revy...eller det nu överdriver jag en aning men trodde verkligen att jag skulle dö ! Men som tur överlevde jag ! haha lucky me!!!

Sen har jag vart på Britneys och Madonnas konserter !!! Det bästa under sommarn!!!! Jag grät floder när jag såg Britney Spears! Stog så nära scenen att jag kunde nästan nudda den! haha men tyvärr stog jag typ 50 meter från Madonna:( haha nej nu måste jag sluta skriva ska försöka sova!!!






Bye / nattis

Kommentarer
Postat av: amanda :)

verkar ha varit en väldigt rolig sommar för din del =) var oxå på britney! visst var hon bra? :D

2009-08-23 @ 14:42:34
Postat av: Deja Vu

You most certainly had an amazing summer! I don't know about Britney tho, but beach in moonlight sounds nice, don't tell me you didn't go there at night...

About the free-fall thingie you were on... are you still sane and ok? Wish my summer would have been that great! :)

2009-08-23 @ 22:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0