Usain Bolt!

Yo Dude!
Usain Bolt gör det igen. Helt otroligt!
Hans huvuddistans är 100 meter och där slog han rekord med 11 hundradelar. från 9.69 ner till 9.58 och det var helt otroligt och hela världen jublade. Idag när han sprang 200 meter slog han ännu en gång världsrekordet med 11 hundradelar. 19.19 stannade klockan på och då var till och med Bolt förvånad ett tag. Hela världen stod stilla och var tysta tills det gick upp för alla vad som just hänt. Usain Bolt är och kommer alltid vara en av de snabbaste människorna på jorden. Han är ju helt överlägsen, 2:an i loppen kom i mål 62 hundradelar efter Bolt. Han var överlägsen redan efter några meter.
Det är så otroligt spännande att kolla på när han springer, det ser så enkelt ut för honom medans dom bakom sliter som djur för att hänga med i tempot.
Han är lång och cool. Jag älskar hans skor: den ena säger "Who´s faster?"  den andra säger "The only one" Underbart!



Hej jag heter Matilda Karlsson och jag är en stolt sportnörd... jag är en sportnörd! och det får ni helt enkelt leva med!
jag älskar all sport, ja till och med Curling! =)

Jag kom just hem från en promenad med Agnes, vi satt utanför Ica och funderade på hur personerna som gick in och ut ur ica var... beroende på bilen och klädstilen! Det var väldigt underhållande. Sen gick vi bara runt och pratade. Mysigt som alla andra dagar så klart.

Puss <3 / Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0