yalla!

yalla... *internt skämt*

Jag sitter och tråkar framför datan idag som vanligt. Jag borde egentligen plugga lite, så jag slipper stressa sönder mig i helgen men det lockar inte så värst mycket. Jag ska nog rösta lite på EMA innan jag börjar plugga i alla fall.
Jag är väldigt hungrig, jag vet inte varför vi inte har ätit middag ännu, jag vet inte ens om mamma och pappa är hemma. Det blir lätt så när man dundrar musik på högsta volym ;)

Idag var en härlig dag i skolan, eller den var väl som alla andra dagar. Förutom att Felix och Maytham kollade på gamla bilder på mig på Facebook. Ganska pinsamt eftersom jag typ aldrig är inne där. Jag glömmer lätt bort alla gamla bilder som finns.

Jag måste bara nänma en sak: Jag har ju massa bilder på bilar i min mobil och så ville Dennis i min klass kolla på dom så han tog min mobi. Ara som sitter bredvid frågar vad han ska kolla på och sen vänder han sig till mig och ba: Matilda gillar du bilar?
Jag: Ja jag älskar bilar
Ara: ja jag med, dom är så sexiga. Bilar är som kvinnor.
HAHAHA oj det fick mig att skratta. Det roligaste var nog att han valde just ordet Kvinnor!

Idag tittade vi på en dokumentar om skjutningen i skolorna i USA på engelskan. Den var ganska bra tyckte jag. värd att kolla på, den väcker lite tankar. Det roligaste var nog intervjuen med Marilyn Mansoon. Media och alla andra människor skyller nämligen allt våld på Marilyn Mansoon och hans musik, och HUR puckat är inte det?
Mansoon satt där i intervjuen hur normal som helst och sa smarta saker som att det är presidentens fel eftersom han bombar och krigar i andra länder och att Mansoon aldrig gett ut budskapet att man ska döda varandra.
Dessutom säger han när intervjuaren frågar: If you had the chans to talk to the kids in Columbie (stavning?) what would you say to them?
Mansoon svarar: nothing, i would listen to what THEY had to tell me, because thats what nobody did.
HUR kan man skylla det på honom. Och jag måste erkänna att jag förstår att Gina tycker att han är snygg. Jag måste nog säga att jag, den här gången, håller med henne. ;)

Jag lyssnar på Mansoon men jag springer ändå inte runt och skjuter sönder en skola men människor i. Dom skyller bara på Mansoon för att det är enklast så. Idioter.

Dessutom gick jag in i en bil idag. Våran granne bygger om nåt så det var två byggkillar på taket i morse och jag skulle ju så klart kolla om dom var snygga så jag går rakt in i deras bil med ett högt *BANK* så dom tystnar och tittar på mig. Jag gjorde allt för att inte springa därifrån, men jag gick jäkligt snabbt. Dom började inte prata igen förrän jag hade försvunnit runt hörnet. HAHA yes det var en bra start på dagen.

nu ska jag gå ner och kolla varför maten inte är klar.

Puss <3 / Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0